Akvárium pro vodní želvy

1. července 2008 v 22:14 | Lenka |  Akvárium
Nádrž musí želvám poskytovat dostatek volného prostoru pro plavání a protože jsou želvy výbornými plavci,nehrají roly jenom rozměry akvária,ale i hloubka vody.Hloubku vody zvyšujeme s přibývajícím věkem želv.Výška vodního sloupce v nádrži by měla být dvakrát větší,než je délka krunýře nejmenší želvy.Např.Nejmenší želva má 9 cm,měla by hloubka vody dosahovat 18 cm.

VHODNÁ NÁDRŽ
Nádrž musí poskytovat dostatek prostoru pro plavání,má ale také obsahovat předměty,pod které se želvy mohou schovat nebo vyšplhat k hladině.Vhodné jsou třeba plovoucí rostliny,větve a kameny.V akvárku musí být část souše,kde by se želvy mohly vyhřívat.Souš může být z kamenů,z kořenů a z plovoucího ostrůvku.
JAK BY MĚLA BÝT NÁDRŽ VELKÁ?
Chováme-li jen jednu nebo dvě želvy,volíme nádrž sedmkrát větší,než jaká je déka větší z želv.Pro každou další želvu přičítáme zhruba desetinu plochy dna.Příklad:Máme samečka a dvě samice zhruba ve věku pěti let.Největší z nich má krunýř dlouhý asi 17 cm.Pro 2 želvy potřebujeme akvárium o ploše sedmkrát větší,než je délka největší želvy.Mělo by tedy být DLOUHÉ 120 CM(7X17=119).Protože šířka nádrže má být poloviční než její délka,měla by nádrž být 60 cm široká.Plocha dna pro obě želvy je tedy 7200 cm čtvereč.(120x60=7200).Pro 3.želvu připočítáme 0,1 celkové plochy a získáme 7920 cm čtcereč.(7200+720=7920).To odpovídá rozměrům dna asi 130x60 nebo 90x90.

TEPLOTA VODY:
Jaro:20-25 st. C
Léto:25-30 st. C
Podzim:20-25 st. C
Zima:15-20 st.C

ZAŘÍZENÍ NÁDRŽE:
Želvy potřebují ultrafialové světlo pro syntézu vitaminu D3.To je zvláště pro zdárný růst mladýchželv nepostradatelné.Nemají-li želvy v teplém ročním období dostatečný přístup k přirozenému slunečnímu světlu,nezbývá než ozařovat je pomocí UV žárovky.V kožních záhybech v podpaží,na krku a na nohou i mezi jednotlivými štítky krunýře se často usazují plísně a bakterie,které se mohou snadno rozvíjet zvláště u oslabených želv.Střídavé vysoušení a především UV světlo je ničí.Vysoušení povrchu těla je kromě správné výživy hlavním předpokladem,aby se v průběhu každoročního svlékání kůže uvolňovaly rohovité desky,které by jinak nemohly rovnoměrně přirůsatat.Brzy můžeme pozorovat,jak želvičky šplhají na místa ozařovaná sluncem nebo umělým zdrojem záření a jakmile vyhledají správné místo na slunci,vytahují z krunýře krk a nožky a vystavují je zdroji tepla.Měli bychom kontrolovat,jestli se tak chovají všechny želvy.Silnější želvy slabší často strkají zpět do vody a jinak je znepokojují.Slabší želvy jsou potom rády,že mají ve vodě klid,zatímco se silnější sluní.

OBRÁZEK AKVÁRIA

Ukázka vhodného zařízení želvária pro dospělé želvy, které splňuje všechny podmínky vyhovující spokojenému životu, zdraví a úspěšnému rozmnožování našich želv.

NEVHODNÉ ZAŘÍZENÍ PRO ŽELVY:



Ukázka naprosto nevhodných "chovných" zařízení, které v našich obchodech můžete koupit. Nikdy je nekupujte! Nelze v nich zajistit želvám rozumné podmínky a nejsou vhodné ani jako krátkodobé ubytování želv.
Hlavním argumentem proti nim je to, že prakticky nejde sehnat topné tělísko, které by se do nich vešlo. Druhým zásadním proti je kromě průvanu to, že v otevřených nádržích je nemožné udržet poměrně vysokou teplotu, kterou mláďata želv vyžadují. Když přičtete problém s umístěním osvětlení a to, že z něho želvička během měsíce až dvou vyroste, tak je víc než jasné, že jsou to jen vyhozené peníze.
 


27 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (301)
Zobrazit starší komentáře

201 macula macula | Web | 27. března 2012 v 22:27 | Reagovat

ahoj chtěla bych se zeptat že když mám vodní želvu (želva nádherná) jestli jí nebude vadit když má v akváriu víc souše než vody? ale zase je ta voda hluboká dost tak aby jí třeba nevadilo že má málo místa na plavání a tak. A ještě bych se chtěla zeptat že když má v tý vodě kytku vodní a okusuje jí (i když jí dám najíst) jestli jí to neuškodí? a poslední otázka jak jí mám udělat místo na spaní? může spát na kamínkách nebo jí tam mám dát seno nebo něco měkkýho nebo udělat něják domeček aby se chovala? děkuji moc
PS: moje želva je ještě malinká asi tak 5cm

202 Lenka Lenka | E-mail | 30. března 2012 v 17:05 | Reagovat

Ahojky, bylo by lepší udělat to naopak - víc místa na plavání a míň souše, je to vodní želva a ve vodě tráví víc času než na souši, tak by bylo lepší jí dát víc toho vodního prostoru :-) To, že okusuje kytku vůbec nevadí, želvy to dělají běžně, je to dobře :-). Místo na spaní želvě dělat nemusíš, želvy si ustelou na dně akvárka kdekoliv. Spí jenom ve vodě.

203 Blanka Blanka | 3. dubna 2012 v 12:33 | Reagovat

Ahojky ještě se chci zeptat co mám dát na dně akvárka,pořád přemýšlím a hledám inspiraci a nic. Zatím tam nemám nic,ale chci jí tam něco dát,prosím poradte,předem děkuji :-)

204 Lenka Lenka | E-mail | 3. dubna 2012 v 21:25 | Reagovat

Ahojky, nejlepší, co jí tam můžeš dát jsou kamínky, prodávají se ve zverimexu a můžeš si vybrat jak budou vypadat, mají mix, černý, bílý, ale viděla jsem i barevný :-)

205 aaa aaa | 13. dubna 2012 v 15:18 | Reagovat

Ahoj, mám v akvárku normálně filtr, ale voda je špinavá hned skoro druhej den. Plavou v tom takový kousky jakoby prachu a pak usednou na dno ale jakmile s něčím v akvárku hnu tak se to zase rozvýří a je to špinavý. Nevíš čim by to mohlo být? a co udělat aby to tak nebylo?

206 Blanka Blanka | 13. dubna 2012 v 15:45 | Reagovat

Ahojky jak mám dát do akvárka folii,koupila jsem a nevím jak na to :-|

207 Blanka Blanka | 13. dubna 2012 v 16:12 | Reagovat

Tak jsem dala do akvárka bíločerné kamínky a je to kalné,pořádně jsem je proprala to se spraví,nebo musím vyměnit vodu?

208 Lenka Lenka | E-mail | 15. dubna 2012 v 21:38 | Reagovat

Ahojky, a je ten molitan uvnitř filtru? Jestli není nějak zabudovanej v tom filtru, tak potom z něj opadává všechen ten nepořádek a je z toho špinavá voda. Bohužel s tím nic dělat nejde, důležitý je čistit filtr aspoň jednou týdně, aby byl čistej a ten nepořádek z něj neopadával. Fólii myslíš na co? To s těma kamínkama je normální, nikdy nejdou propláchnout tak, aby byla voda úplně čistá, vždycky se alespoň trošku zakalí. Vodu měnit nemusíš, filtr by to měl vyčistit za několik hodin.

209 Tolga Tolga | E-mail | Web | 16. dubna 2012 v 13:05 | Reagovat

Souhlasím s tebou....

210 Blanka Blanka | 17. dubna 2012 v 10:00 | Reagovat

[208]: Jo za pár hodin to bylo dobrý,no jako pozadí na tu druhou stranu. Mám to takové prázdné.

211 Lenka Lenka | E-mail | 22. dubna 2012 v 21:12 | Reagovat

Já to přilepila z druhý strany izolepou :-)

212 Hanka Hanka | 6. května 2012 v 17:28 | Reagovat

Ahoj, jaktože se mi želvičky vůbec nesluněj? Nevíš čím by to mohlo být?

213 Monika Monika | 15. května 2012 v 15:28 | Reagovat

Ahoj já si želvičky budu kupovat :-)Poradíš mi jak to akvárium mám zařídit aby se želvička cítila dobře děkuji předem za odpověď. Monika :-)  ;-)

214 Monika Monika | 15. května 2012 v 15:59 | Reagovat

Ahoj to jsem zase já myslím že nám všem koho zajímají želvičky radíš dobře ;-) A tkhle s tím pokračuj na dále já si myslím že my všichni oceníme tvou pomoc :-) !!!

215 Lenka Lenka | E-mail | 19. května 2012 v 17:40 | Reagovat

Ahoj Hanko, někdy želvy mají takový neslunící období a na souši je nevidíme pěkně dlouho a potom si zase hrajou na suchozemský a jsou na souši pořád :-) á to mám s želvama stejně. Nic to neznamená, prostě je jim teď líp ve vodě. Uvidíš, že se zase brzo slunit začne :-)

Ahoj Moniko, děkuju ti za pochvalu, snažím se vždycky poradit, když vím :-) V akvárku by měly být na dně určitě nějaký kamínky, dál by měla mít želvička nějakou souš kde by se mohla slunit a nad ní bodovou žárovku, tak 40 W, dál topítko, voda by měla mít tak 25-26 stupnů, a filtr. To jsou takové nejnutnější věci, dál můžeš koupit třeba nějakou rostlinku nebo tak, to už záleží na tobě :-)

216 Domča Domča | 28. května 2012 v 18:06 | Reagovat

Ahojky chci se zeptat jestli by se jako ostrůvek daly použít dvě skořápky od kokosu,doufám že víš jak to myslím.Děkuji

217 Lenka Lenka | E-mail | 1. června 2012 v 19:43 | Reagovat

Ahoj, na ostrůvek se může použít cokoliv, takže proč ne:-) Důležitý je, aby se želvám na ostrůvek dobře lezlo a aby jim nemohl nějak ublížit.

218 anež. anež. | 22. června 2012 v 18:43 | Reagovat

ahoj moje želvička má na krunýři takový zelený mech.Chtěla bych se zeptat co s tím a jestli je to v pořádku. ;-)

219 Lenka Lenka | E-mail | 30. června 2012 v 10:26 | Reagovat

Ahojky, to můžou být buď řasy, který jdou hadříkem nebo měkkým kartáčkem smýt, a nebo plíseň, a spíš si myslím, že ta plíseň, protože ta se většinou přirovnává k mechu a to ti doporučuju navštívit veterináře, řekne ti čím to mazat a tak :-)

220 Denisa Denisa | 6. července 2012 v 11:09 | Reagovat

Želvě chci dát jako ostrůvek na slunění kus dřeva, ale to jaksi ve vodě plave, jak to tam umisťujete, že Vám to všem v akvírku krásně sedí?

221 Lenka Lenka | E-mail | 10. července 2012 v 12:59 | Reagovat

Ahoj, já mám plovoucí ostrůvek a ten tam má na to přísavky, tak to drží na skle. Jinak ale s tím dřvem by šlo vyvrtat do něj dírky a dát tam nějakej drát a zaháknout to o akvárko. Nebo tak nějak:-)

222 Kristýna Kristýna | E-mail | 17. července 2012 v 11:22 | Reagovat

Ahoj,chtěla bych se zeptat proč některé želvy koušou?Je lepší si koupit samečka nebo samičku.Děkuji ;-)

223 Lenka Lenka | E-mail | 23. července 2012 v 11:30 | Reagovat

Ahoj, želvy nás koušou většinou omylem, když je třeba krmíme a dáváme jim jídlo z ruky, že se netrefí. Nebo když jim upravujeme něco v akvárku a máme tam ruce, tak neví co to je a kousnou si. Jinak si myslím, že želvy agresivní nejsou :-). Pokud chceš mít jenom jednu želvu, tak doporučuju samečka, protože i samotná samička může naklást vajíčka (neoplodněná) a s tím kladením je to vždycky o nervy :-)

224 Kristýna Kristýna | E-mail | 24. července 2012 v 21:22 | Reagovat

Děkuji..A chtěla bych se zeptat mám malou želvičku,která vůbec nechce žrát a pořád jenom spí.poraď mi prosím..a nebo mi pošli vzor jak má vypadat akvárko pro malé želvičky..Díky

225 Kristýna Kristýna | E-mail | 24. července 2012 v 21:23 | Reagovat

A nebo jak se malé želvičky mají krmit atd..díky..:)

226 Robert Robert | E-mail | 25. července 2012 v 18:06 | Reagovat

Chtěl jsem se zeptat jestli mi staci velikost akvarka 40x30x25 pro jednu zelvicku?a na to bodova zarovka 40w? nebo je to na nic.dik

227 anca anca | E-mail | 1. srpna 2012 v 11:38 | Reagovat

dobry den mužu se zeptat když vicistim akvarium a potom to tam zas smrdi neni na to nejaky prasek kteri se tam muže dat nebo neco takoveho dekuju moc :-)

228 Lenka Lenka | E-mail | 6. srpna 2012 v 11:26 | Reagovat

[224]: Ahoj, jestli jí máš teprve krátce, tak je normální, že želvy ze začátku moc nejí, jsou ve stresu a zvykají si na nové prostředí. Pokud ale nejí už dlouho, určitě něco není v pořádku a zajdi s ní k veterináři.
Akvárko by mělo mít nějaký podklad - kamínky nebo písek, pak určitě musí mít nějaké místo na slunění, nějaký ostrůvek a lampičku, která jí to místo bude vyhřívat. Dál je pro malou želvu nutný topítko, protože malé želvy by měly mít teplotu tak 26 stupnů. Dál by byl dobrý filtr, určitě ti to usnadní hodně práce :-). Malé želvy je dobrý krmit třeba dvakrát denně v menších dávkách, než jednou a pořádně. Mláďátkům se dává strava denně, větším želvičkám stačí jídlo třeba 4x týdně i míň. Malý želvy jí spíš masitou stravu, zeleninu moc jíst asi nebude :-)

[226]: Ahoj, tahle velikost ti bude stačit jenom krátce, myslím, že za pár měsíců budeš muset kupovat větší. 40 w žárovka je dobrá :-)

[227]: Ahoj, myslím, že žádný takový prostředek do vody bohužel není :-(

229 Hanka Hanka | 16. srpna 2012 v 16:14 | Reagovat

Ahoj, vždycky tak po tejdnu co akvárko vyčistím mi začne zelenat, hlavně kamínky a to co mám na dně akvárka. Nevíš čim to je a jak to udělat aby nezelenalo?

230 Lenka Lenka | E-mail | 24. srpna 2012 v 21:16 | Reagovat

Ahojky, to jsou řasy, ty se bohužel dělají pořád a nijak zastavit to nejde :-( V akvárku ale ničemu nevadí, pokud tam nejsou nějak moc, takže určitě to hned nemusíš čistit znovu :-)

231 Vlaďa Vlaďa | E-mail | 27. srpna 2012 v 16:05 | Reagovat

ahojky mohl bych se zeptat já jsem si nedávno pořídil želvičku ze zoologické zahrady a nevím jestli je želvička uz dospělá děkuji

232 Lenka Lenka | E-mail | 29. srpna 2012 v 15:33 | Reagovat

A kolik má centimetrů? :-)

233 MICHAELA JIRUŠKOVÁ MICHAELA JIRUŠKOVÁ | E-mail | 28. září 2012 v 20:55 | Reagovat

Dobrý den,já bych se chtěla zeptat,mám želvu vodní už asi 5let.Kupovala jsem si ji ještě jako miminko :-) tet mám asi druhým rokem akvárko ve tvaru čtverce,vysoký 30cm a dlouhý 50cm.Vodo mám do 13cm a vte hloubce mám v roho sleněný ostruvek,jen nemám filtraci,tak bych se chtěla zeptat.Jestly ta filtrace tam musí byt,jestly to akvárko musí byt zadělaný i z vrchu a poradit s velikosti akvárka chtěla bych náký modernější co bívá i na rybyčky,ale nevym zda to želvě vyhovuje a jakby mělo to akvárko byt velký,krunýř má tak 15cm.Děkuji

234 Lenka Lenka | E-mail | 1. října 2012 v 13:24 | Reagovat

Ahojky, filtrace nutná není, ale rozhodně je to s ní lepší, usnadní ti strašně moc práce! Obzvlášť pokud koupíš to větší akvárko, tam se bez filtru určitě neobejdeš :-). Větší akvárko určitě kup, na pětiletou želvičku je tohle co máš hrozně malý, chtělo by to minimálně 100 cm na délku. Nahoře by být zadělaný zčásti mělo, tak do půlky /třičtvrtě kvůli průvanu.

235 alena alena | E-mail | 1. října 2012 v 16:09 | Reagovat

Ahojky,chtela jsem se te zeptat jak zastrihnout vodni zelve drapy.Ma je docela prerostle.A nebo zdaa mam jit spise na veterinu.Dekuji ti za tvou odpoved...

236 Lenka Lenka | E-mail | 1. října 2012 v 17:03 | Reagovat

Ahojky, želvám se drápky vůbec nezastřihují. Hodně dlouhé drápy má sameček, je to tak přirozený a nestříhají se :-)
Kdyžtak koukni sem na fotku, jak dlouhý má sameček drápky.
http://zelvy-vodni.blog.cz/0807/samecek-nebo-samicka

237 Káťa Káťa | 9. října 2012 v 22:46 | Reagovat

AHOJ DNESKA SI MOJE DĚTI PŘIVEZLI OD ZNÁME 2 VODNÍ ŽELVY JEN díky tvejm strankam si je mužou nechat jinak bych o nich nic nevěděla. děkuji všechno co jsem potřebovala jsem tady našla zítra ještě musim pro filtraci a kaminky moc děkuji někdy pošlu fotky protože ani nevím co jsou zač ;-)

238 Lenka Lenka | E-mail | 14. října 2012 v 15:48 | Reagovat

Jé tak to jsem moc ráda, že ti můj blog pomohl! :-) Určitě fotky pošli, budu se moc těšit :-)

239 Bohunka Bohunka | 20. října 2012 v 13:33 | Reagovat

[237]: Taky děkuji za Tvůj web,syn dostal želvu k narozeninám a já mám jen starosti jestli se jí dobře daří.Díky Tvým stránkám jsem klidnější, protže se mi zatím dostalo odpovědí na vše co jsem potřebovala vědět.Jen jediná věc mě trápí,mysleli jsme že máme Julču a on je to asi Julin :-D

240 Lenka Lenka | E-mail | 27. října 2012 v 15:11 | Reagovat

[239]: Ahojky, jsem moc ráda, že ti blog pomáhá v péči o želvičku:-) Z toho pohlaví si nic nedělej, mám 4 želvy a jen jedna z nich má jméno svýho pohlaví, taky my to se jménama nevyšlo :-D Ale to vůbec nevadí :-). A jestli je ta vaše želvička ještě malinká, tak to třeba ani není stoprocentní a nakonec to Julča bude :-)

241 želvičky želvičky | 28. října 2012 v 13:52 | Reagovat

Ahoj lenko, prosím potřebuju poradit jestli jenom samečka a nebo i samičku. Díky :-)

242 Lenka Lenka | E-mail | 28. října 2012 v 17:46 | Reagovat

Ahojky, záleží na tobě, jestli chceš mít potom starosti s kladením nebo ne :-)

243 želvičky želvičky | 1. listopadu 2012 v 17:53 | Reagovat

Mužu se zeptat?Jak mam dávat malým želvičkám jíst(Gammarus, sušení ráčci.) :-) Ve vodě nebo na souši a pinzetou? :-P

244 želvičky želvičky | 2. listopadu 2012 v 17:50 | Reagovat

A ještě poslední otázka:je nutné mít želvíka? protožemy hodně zakaluje vodu a bude to zakalovat i když budu mít filtr díky Moc :D  O_O

245 Jirka Jirka | E-mail | 3. listopadu 2012 v 14:54 | Reagovat

Ahoj. Mám dvě želvy, samečka a samičku. V pslední době pořád samec na samici útočí, kouše ji do nohou, o krku, prostě za co se mu ji podaří chytit, je jim asi šest až sedm let, nikdy to nedělali. Myslíš že bych je měl oddělit?

246 Lukáš Lukáš | 14. listopadu 2012 v 10:07 | Reagovat

Ahoj všem, chci se zeptat čím želvám svítíte přez zimu, konkrétně světlama s UVB zářením, já svítím UVB 10, a chystám se ještě UVB 2 nebo 5 , plus bodovku 50w, co myslíte je tato kombinace dobrá??

247 Terka Terka | E-mail | 19. listopadu 2012 v 20:38 | Reagovat

Ahoj chci se zeptat jakou mám koupit žárovku pro vodní želvičku UV asi kupovat nebudu-přez léto budu slunit Sluníčkem,potřebuju jen nějakou na to,aby se mohla slunit a ohřát :)

248 Lenka Lenka | E-mail | 29. listopadu 2012 v 19:36 | Reagovat

[243]: Ahojky, určitě ve vodě, želvy na souši jíst nesmí. Hoď je do vody, a želvy si je uloví :-)
Želvík vodu zakaluje, ale jestli jestli ho tam jen nevhodíš a třeba ho nastrouháš na potravu a vložíš přímo do pusy i s jídlem, tak voda tak zakalená nebude:-)

[245]: Ahojky, když želvy pohlavně dospějou, tak samečci koušou samičky často, bývá to i obráceně. Když se třeba sameček chce pářit a samička ne, tak ho kousne, nebo naopak. Moje želvy to dělají bohužel taky, sameček pořád kouše samičku :-( Pokud to ale není moc často a želvička z něj není moc vystresovaná nebo jí neteče krev a kouše jí jen tak s mírou, tak bych je neoddělovala.

[246]: Ahojky, já jim teď svítím jenom bodovou žárovkou, taky 50 w. Mají tam dvě, tak UVB už nemám, ale určitě je lepší, když v akvárku je, klidně svit tou UVB 10 :-)

[247]: Ahojky, tak kup určitě bodovou žárovkou, asi tak 50 w by mělo stačit, můžeš i míň, ale 50 bych řekla je asi tak akorát :-)

249 Justýna Justýna | 14. prosince 2012 v 19:53 | Reagovat

Ahoj. Chtěla bych se zeptat, jaký si můžu pořídit nejmenší druh želvičky? A co všchno vlastně jedí? děkuji :-)

250 sabina sabina | 22. prosince 2012 v 10:28 | Reagovat

ahojky,jaka vodni zelva je ze vsech nejmensi??????? :-)  :-)  :-)

251 Hana Hana | E-mail | 26. prosince 2012 v 20:48 | Reagovat

Ahojky, koukám na tvůj blog a moc se mi líbí, jsme začátečníci, želvičku jsme dostali k vánocům. Chtěla jsem se zeptat, zda je v pořádku, že želvička spí na topném tělísku? Vodu má ohřátou na 27-28 stupňů, tak by jí zima být neměla. Jde o cca 4 cm mrňouse. Díky za odpověď.

252 Anna Anna | 3. ledna 2013 v 18:54 | Reagovat

je to dobře když mám pro jednu želvu akvárko velký 54x30x30

253 nikola kašparová nikola kašparová | E-mail | 18. ledna 2013 v 19:36 | Reagovat

dobrý den má dvě želvy každá z nich je ale jiná jednu jsem totiž dostala, ale želvičky mám strašně dlouho a nerostou mi tak jak by měli a ta menší vůbec neumí plavat poradíte mi prosím děkuji Nikola.

254 Lenka Lenka | E-mail | 27. ledna 2013 v 14:25 | Reagovat

[249]: Ahojky, klapavky vyrostou myslím nejvíc 15 cm, někde je prodávají i ve zverimexu. Živí se živočišnou i rostlinnou stravou jako každá jiná želvička, koukni do rubriky Potrava :-)

[251]: Ahojky, určitě to nevadí, ublížit jí to nemůže :-)

[252]: Ahoj, jestli je malá, tak jí to zatím stačí, ale to bude mít na chvilku. Časem budeš určitě muset koupit větší, dospělá želva by měla mít aspon 100 cm akvárko.

[253]: Ahojky, a mají želvy dost velký akvárko? Když mají totiž želvy malý akvárko, tak nemají šanci moc vyrůst, musí mít pro to prostor. A taky je důležitá pestrá strava. To s tím plaváním je divný, každá vodní želva musí umět plavat, ale zas musí mít přiměřeně vody, dát třeba 5 cm želvičce 20 cm vody není dobrý, měly by mít vody 2x víc než je délka krunýře :-) A co to je za druh?:-)

255 Simona Simona | 1. února 2013 v 19:25 | Reagovat

ahoj,chtěla bych se zeptat kolik by mě stálo veškeré vybavení pro želvičku? :-)a kolik cm vody by bylo deální pro mládě?

256 Domča Domča | 5. února 2013 v 11:53 | Reagovat

V bližší době si půjdu koupit želvičku. Mohla bych jí dát hluboký talíř vyplněný kamínky a na vrch domeček? :-)  :-)

257 Lenka Lenka | E-mail | 5. února 2013 v 22:30 | Reagovat

[255]: Ahojky, kolik by to stálo nejde říct, záleží na tom, jak velký budeš kupovat akvárko, jestli si ostrůvek vyrobíš nebo jinak seženeš nebo koupíš, jaké koupíš topítko a filtr, atd :-) Samotná vodní želvička by měla stát do 400 Kč, záleží na druhu a na zverimexu. Želvy by měly mít tolik vody, než je délka jejich krunýře, aspon tak by se to mělo dělat když jsou mláďátka. Takže když bude mít želvička např. 5 cm, tak dáš 10 cm vody atd:-)

[256]: Ahojky, klidně to tak udělat můžeš, jestli se ti to tak bude líbit a želvičce to bude vyhovovat:-)

258 Lenka Lenka | E-mail | 5. února 2013 v 22:32 | Reagovat

Simono, chybí mí tam, že vody by měli mít DVAKRÁT tolik, než je délka jejich krunýře..promiň, nějak jsem to zapomněla napsat:-) :-D

259 evelina evelina | E-mail | 9. února 2013 v 20:19 | Reagovat

Ahojky,potřebuju poradit s těma zářivkama.Mám tam tu na vyhřejvání a nemám tu uv,aby se jí dařilo.Můžeš mi poradit jakou,kam a jak?sem začátečník.jinak vše mám.želvičce se daří,ale bojim se o ten krunýř a tak.mám želvu nádhernou..je to ještě miminko. :-P

260 beata beata | 10. února 2013 v 12:34 | Reagovat

ahoj,chtěla jsem se zeptat jak dlouho můžu nechat pobíhat želvičku venku když ji vydělám z vody je ještě maličká má asi tak 5cm.děkuji za odpověď

261 Lucije Lucije | E-mail | 16. února 2013 v 4:05 | Reagovat

Ahoj, chtěla jsem se optát, mám želvu nádhernou, jěště je docela malá,ale mám ji cca 2 roky.Nechce mi vůbec plavat je to normální? nebo je to hloubkou vody?? někde jsem četla,že by mělo být v akvárku tolik vody,aby želva, když stojí na dně, aby se dokázala nadechnout.( vystrčit hlavu z vody )..prosím poraďte mi. A jěště jedna otázečka, kde se dají koupit ty plovoucí ostrůvky?? v každém zverimexu???díky L.

262 Lenka Lenka | E-mail | 24. února 2013 v 21:47 | Reagovat

[259]: Ahojky, UV není nejnutnější, hlavní je, že tam má bodovku na vyhřívání, bez ní by to nešlo. Já žádnou UV nemám a želvy jsou v pořádku a nezdá se, že by jim to nějak vadilo, ale klidně nějakou pořiď, prodávají se myslím i speciální pro plaze ve zverimexu, určitě tam nějakou seženeš, kolika wattovou už záleží na tobě :-)

[260]: Ahoj, želvy vydrží na souši dlouho, i několik hodin :-)

[261]: Ahoj, s tou vodou je to tak, jak píšeš, ale takhle se to dělá u miminek, když už jsou želvy větší, a to ta tvoje dvouletá už určitě je, tak se to dělá tak, že vody by mělo být příbližně dvakrát tolik, než je délka krunýře želvy. Zkus vodu přidat, a třeba bude normálně plavat. Nebo to myslíš tak, že je málo aktivní?
Plovoucí ostrůvky se dají sehnat ve zverimexu, nemají je ale všude. A jestli neseženeš ve zverimexu, tak na internetu určitě :-)

263 Zuzanka Zuzanka | E-mail | 27. února 2013 v 9:52 | Reagovat

AHoj,prosímtě chtěla jsem se zeptat. Ve zverimexu mi při koupi želvičky říkali,že ma mit vody jen tak nad krunýř aby se mohla nadechnout,aby dosahla nožkama na zem. Tak jsem se teda chtěla zeptat kolik by měla mít te vody?? Má krunýřek 10cm dlouhy :). A mám ještě jeden dotaz nevíš jak zjistím přibližně kolik ma želvička let?? A pohlaví?Předem děkuji za odpověd. :-(  :-)  :-)  :-)  :-)

264 Luci Luci | E-mail | 27. února 2013 v 10:10 | Reagovat

Ahoj prosimte mam dotaz.Mam novou želvičku tak bych potřebovala poradit. Želvička je ještě malá krunýřek má necelých 10 cm. Jakou potravu ji mám dávat? Dávám ji zatím (sušené perloočky a živé moučné červíky) Myslíš že to stačí? A mohla bych ji už podávat i nejakou zeleninu a ovoce?Pokud ano jake? A třeba kuřecí maso,jak by mělo byt zpracováno?Předem děkuji za odpověd :) :-P

265 Luci Luci | E-mail | 27. února 2013 v 10:12 | Reagovat

Jo ještě jsem zapoměla dotaz,četla jsem o skořápkách rozdrcenýc že je to dobré,to ji mám podat jak takový prášek??Nasypat na hladinu?? Protože do čevina to nijak dát nejde :D Děkuji za odpověd. :-D  :-D  :-D  :-D  O_O

266 Luci Luci | 27. února 2013 v 10:13 | Reagovat

červíka *

267 Lenka Lenka | E-mail | 27. února 2013 v 13:10 | Reagovat

[263]: Ahojky, to co ti řekli ve zverimexu, platí pro malou želvičku, tak 3-5 cm, kvůli tomu, aby se moc nenadřela při tom plavání, jak je ještě slabá. Potom by se už ale mělo dát víc vody, aby si želvička mohla pořádně zaplavat. Už klidně dej tak 15-20 cm vody. Pohlaví poznáš tak ve 2-3 letech želvičky, samička je větší,má tak 20-30 cm a sameček má jen kolem 15 cm. Samička má taky krátký a hubený ocásek a taky krátký drápy. Sameček má velký ocásek a hodně dlouhý drápky. Koukni do rubriky Sameček nebo Samička? Jsou tam fotky pro porovnání. Věk se bohužel zjistit přesně nedá, ale říkáš, že má 10 cm, tak bych jí tipla tak 2 roky. Ale nevím, to je jen můj odhad :-)

[264]: Ahoj, určitě by měla mít želvička trošku pestřejší stravu, kup jí třeba mražené vyloupané krevetky a hodně důležitý jsou ryby. Můžeš je koupit mražený ve zverimexu nebo v potravinách ančovičky (grundle). Kuřecí maso normálně syrový :-) A těma živýma červíkama nekrm denně, jsou hodně tučný. Ovoce a zeleninu jí želvy spíš až v dospělosti, mláďata upřednostňují spíš masitou stravu, ale můžeš to zkusit. Ovoce moc nedoporučuju, je sladký. Ale ovoce jí klidně dát můžeš, třeba salát :-). To s tou skořápkou je pravda, je v ní vápník. A nebo místo skořápky můžeš koupit pravou sépiovou kost. A je to přesně jak píšeš, nadrtit a hodit do akvárka :-)

268 Lenka Lenka | E-mail | 27. února 2013 v 13:12 | Reagovat

* mělo tam být ale zeleninu jí klidně dát můžeš..promin:-)

269 Roman Roman | E-mail | 28. února 2013 v 19:54 | Reagovat

AHoj chtěl bych se zeptat,mám malou želvičku.. A ona mi párkrat pčikla je to normální nebo je nějak nemocná? (nachlazena?) :-(  ;-)

270 sxsxsx sxsxsx | 7. března 2013 v 16:50 | Reagovat

budu mit želvu jak se pozna že je
kluk nebo holka? :-|

271 katka katka | E-mail | 8. března 2013 v 20:16 | Reagovat

dobrý den já bych se potřebovala zeptat jestli je hodně modrokych želv vodních jsou to normalní obycejné zelvy vodní a mám 2 a jedna z nich je modroká tak odepište jestli něco víte dekuji. :-)

272 Lenka Lenka | E-mail | 9. března 2013 v 13:24 | Reagovat

[269]: Ahoj, moje želvy to taky dělaly, nemusí to nic znamenat :-) Ale je možný, že nachlazená být může. Jak má teplou vodu?

[270]: Ahojky, pohlaví se pozná až tak ve 2-3 letech, samička má krátký drápky a malej ocásek a je taky větší, dorůstá tak 25-30 cm. Sameček má dlouhý drápy a velkej tlustej ocásek a je menší, dorůstá přibližně 15 cm. Koukni do rubriky Sameček nebo samička? Jsou tam obrázky pro srovnání :-)

[271]: Ahoj, modrookou želvu jsem teda ještě neviděla, ale jestli jí takovou máš,tak proč ne :-) Já mám zase želvu mapovou a ta by měla mít bílý oči, aspoň všude jsem je bílý viděla, ale ta moje má hnědý :-)

273 katka katka | E-mail | 9. března 2013 v 19:36 | Reagovat

dekuju moje totis má modrý a 2 žlutý a nevíte jestli má cenu :-? mě by to zaímalo protože já jí taky viděla poprví z modrýma očima protože jeden pán o ni má zájem takže aby jí potom neprodával dráž tak to by bylo trošku nefér :-x

274 Marky Marky | 11. března 2013 v 16:59 | Reagovat

Ahooj, chtěla bch se zeptat zda je lampička ( žárovka ) hodně důležitá pro želvu? Mohla by žít i bez ní?

275 Martin Martin | E-mail | 29. března 2013 v 12:29 | Reagovat

Ahoj Leni, včera jsme s přítelkyní pořídili dvě želvičky nádherné...chci se zeptat, jak dlouho dokážou vydržet pod vodou...protože jedna z nich zalezla pod topítko, a docela se bojím, aby se neutopila....další věc...četl jsem, že potrava se má dát na souš a oni si jí stáhnou do vody...ty moje chudinky zatím ze stresu jenom koukají..tak doufám, že začnou jíst...:) Hodně odpovědí jsem tu už našel :) Super stránka :)Ještě jedna otázka...pořád lezou do skla...změní se to časem....? Bude lepší, když se koupí nějaká folie s pozadím? Jo a moje želvičky spinkaly na souši v rohu na sobě...a ty si tu psala, že spí ve vodě...tak jak to je :D

276 Lucie Lucie | E-mail | 5. dubna 2013 v 14:09 | Reagovat

Ahoj chci se zeptat mam zelvu uz asi tak 6 let.Koupila sem si ji uz jako malou.Prvne sem mela malinke a kvarko a jak trochu vyrostla tak sem ji prendala do vetsiho a ted ji mam v akvarku velkem 59cm na dilku 29cm na sirku a vysoke 35 cm a zelva je velka 17cm.Koupila sem si filtr ale moc mi akvarko necistil a zelva mi ho porad vyhazovala tak sem ho vyndala.Driv sem ji tam dala i kamen aby si mohla vylest na sou ale strasne s tim mlatila a posouvala ho ze sem mela strach ze s tim rozbije akvarko a byl to strasny hluk a nedalo se v tom ani pomale spat.Co ji tam muzu dat aby to hezky vypadalo aby ji to uneslo a nedelalo to bordel a vody ji davam asi tak 12cm.Jinak ji poustim ven aby se probehla.A jeste sem se chtela zeptat co ji muzu davat za jidlo?Ja ji krmim temi susenymi krevetami ale treba jestli nejakou zeleninu nebo ovoce nekdy ji dam i mrazenou rybu.Dekuji za odpoved

277 Michal Michal | 21. dubna 2013 v 11:28 | Reagovat

Ahoj chci se zeptat na životnost želvičky a jestli jí dám barevný písek (mapř. zelený) a moc děkuju vhše co sem  chtěl tak sem  se dozvěděl :-)

278 Dominika Dominika | E-mail | 25. května 2013 v 10:39 | Reagovat

Co vše mužou mít želvy v akvarium?? Mužou tam mýt ryby? nesežerou je?? :-)

279 Jana Grew Jana Grew | E-mail | Web | 1. července 2013 v 23:51 | Reagovat

A jakpak je to s osvětlením, je třeba nějaké speciální? Mohla bych použít tyhle výbojky? http://www.kupzarovky.cz/vybojky-c-141.html

280 Jana Jana | E-mail | 4. července 2013 v 0:02 | Reagovat

Ještě se chci zeptat :D :) ... Musí být žárovka UVB ? Našla jsem 50W a 75W s UVA zářením , nejenže , je levnější ,ale přijde mi , že UWA záření je méně škodlivé ...myslíš , že stačí pro jednu želvičku ? Konkrétně se jedná o tuto žárovku http://www.akarazoo.cz/Zarovka-EXO-TERRA-Infrared-Heat-Glo/d6464 .... díky za odpověď moc mi blogem pomáháš :)

281 Jana Jana | E-mail | 4. července 2013 v 0:04 | Reagovat
282 Katka Katka | 6. července 2013 v 14:37 | Reagovat

Ahoj chtěla jsem se zeptat...Můžu k želvičce do akvária pořídit rybyčku- ancitruse?? kvůli čistotě akvária? :-)

283 messi messi | E-mail | 6. července 2013 v 21:56 | Reagovat

mužu mít želvu a scinka dohromady? :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  O_O

284 danek danek | E-mail | 9. srpna 2013 v 23:53 | Reagovat

ahoj mam zelvičku ještě malou a topítko žádný nepoužívám ,je to uplně zbytečné ve volný přírodě mají normálně studenou vodu ani lidi co je taky chovají 8-O

285 durka durka | E-mail | 20. srpna 2013 v 14:23 | Reagovat

ahoj,mamka nam koupila zelvicku a rika ze vyroste jen do 10cm ale nam se zda ze je to mlade zelvy nadherne jak to zjistim co je to za druh??

286 Iva Iva | 3. listopadu 2013 v 12:59 | Reagovat

ahoj, mám želvu nádhernou už asi 9 let, už jsem ji koupila jako velkou... měří 20 cm a váží skoro 3 kila. Postupně jsem ji tomu přizpusobovala terárko, jenže tedka už nemužu najít nic co by jí uneslo, čili má ve vodě, rotlinky, a velké kameny,aby byla na souši. Pouštím ji taky ven, kdy si někam zaleze a vyleze až po 3 dnech. Nevíš jak se dá přizpusobit terárko pro takové velké želvy? Ona sama už se moc neunese :D Tak ani moc neplave. Ale už mi dochízejí nápady, jak to přizpusobit. Děkuju za radu. :-)

287 eliska eliska | 10. listopadu 2013 v 16:06 | Reagovat

ahoj
mam 2 male nove zelvicky(zelva nadherna) a chtela bych se zeptat, ze kdyz spi na sousi nevadi to?
a jeste mi moc nechcou jist granule pro vodni zelvy co by jim bylo nejlepsi davat na jidlo?
dekuji za odpoved a hezky blog

288 ivanka1977 ivanka1977 | 11. listopadu 2013 v 16:09 | Reagovat

Dobrý den,chtěla jsem se zeptat jakou filtraci si mám pořídit?Mám malou želvičku(první den)akvárko je velké 30x30.předem moc děkuji

289 adéla adéla | 28. prosince 2013 v 23:13 | Reagovat

Zdravím,s některými radami o želvičkách co dává Lenka moc nesouhlasím(ale nic proti)

290 Klára Kusalová Klára Kusalová | 1. ledna 2014 v 20:29 | Reagovat

ahoj já jsem si pořád lámala hlavu s tím jak mojemu bibinkovi ktery ma uz skoro 3 roky udelat akvárko aby se tam nesprajcl treba o kuru na sluneni a to.. no... asi vis co mam na mysli... nevís si rady? :-(

291 Klára Kusalová Klára Kusalová | 1. ledna 2014 v 20:31 | Reagovat

mimochodem je v poradku kdyz miluje vyvalování na polstari? ???  :-D

292 Kiki Kiki | E-mail | 5. ledna 2014 v 10:55 | Reagovat

Ahoj, chtěla bych se zeptat my budeme mít vodní želvičku spoustu lidí je kupuje po dvou musí být dvě?:D JInak akvárko pro ně zatím vybíráme jediné místečko kam by sme ji chtěli dát je na takovou malou komodu která má rozměry 70x33 no nevím jestli to akvárko pro ní bude dostatečně velké.Myslím si že asi ne.. :-D

293 nnn nnn | E-mail | 8. ledna 2014 v 13:20 | Reagovat

Ahoj, myslíš že bych mohla mít želvičku v kulatém akvariu? Je docela velké. A kdyby jo jak dlouho by ji vydrželo??? ;-)

294 Luky Luky | E-mail | 12. března 2014 v 20:24 | Reagovat

Ahoj uvažuji o pořízení želvičky a akvárko bych mohl mít asi tak 60x35x30 bude jí to stačit? A kdyžtak existuje nějaká malá želvička který by to stačilo? Díky za odpověd ;-)

295 vasek vasek | E-mail | 20. března 2014 v 9:01 | Reagovat

muzu k vodni zelvicce dat rybycky bojovnice mam jednu zelvycku a 4 rybky a dve akvaria ale rad bych je dal dohromady pokud se snesou O_O  8-O

296 n n | 31. března 2014 v 20:20 | Reagovat

Ta želva ti je sežere. Časem. :-(

297 eteetw eteetw | 1. dubna 2014 v 12:07 | Reagovat

rada bich se zeptala jestlo na ostruvek mužu použít umělo hmotny ostruvek , snad mi pomuzete děkuji

298 Robin Robin | E-mail | 30. května 2014 v 18:32 | Reagovat

dobri den mam želvicku a pořat zaleza ješte nebila na souši porate O_O  ;-)

299 Robin Robin | E-mail | 30. května 2014 v 18:34 | Reagovat

moje želvička je monstrum kouše mne kdiš ji davam jidlo :-)  :D  [:tired:]  O_O

300 Kuba Kuba | 22. srpna 2014 v 18:56 | Reagovat

Ahoj mám na tebe dotaz, chci si koupit želvu vodní, mám akvárko s rozměry: délka 40cm, výška 25cm a tloušťka je 20cm - myslíš že to třeba na nějaký ten měsíc bude stačit? Určitě bych pak koupil větší, sháním už teď ale nemohu sehnat, jinak kameny, filtr a lampičku na opalování mám. Díky za radu

301 Lenka Lenka | E-mail | 22. srpna 2014 v 23:33 | Reagovat

Ahoj, akvárko o takových rozměrech určitě pro začátek stačí :-) Na pár měsíců to určitě stačit bude, pak ale určitě pořiď větší, ať má želva možnost růstu :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.